lunes, 27 de octubre de 2014

El Tetris i l'ensenyament de les matemàtiques


RESUM DEL TEXT:

''TETRIS'': joc que consisteix en una série de figures geomètriques construïdes a forma de quadrats que apareixen a sobre la pantalla i cauen fins a baix. Aquestes figures s'han d'anar organitzant entre elles de tal manera que es formin línies perfectes per tal que desapareixen per deixar espai a les pròximes figures que vagin baixant per organitzar-les.


De la gran quantitat de figures geométriques que van apareixen en el joc, pot passar que es formin una série de forats que siguin conseqüència d'una mala organització geométrica, aixó es pot relacionar amb l’ensenyament de les matemàtiques, ja que es poden produir unes manques de aprenentatge.
Tant en el joc del Tetris com en les matemàtiques, per cada nivell que passes la dificultat és més elevada. És aquí on es poden donar aquests forats en quant a coneixements (és important no tenir forats en les matemàtiques).


Les matemàtiques estàn introduïdes en el nostre cervell igual que el llenguatge. De fet, les nostres neurones estàn preparades per aprendre temes matemàtics i, en certa manera, necessitem tots aquests coneixements.
Una de les principals causes de portar a les espatlles manques de coneixements matemàtiques és l’absència a les classes.
Les matemàtiques és una ciència que si no perdem cap coneixement, a la llarga es converteix en una feina fàcil i gratificant.

OPINIÓ PERSONAL


La meva opinió és totalment acord amb el text, ja que el meu cas és molt semblant. Personalment, vaig tenir una sèrie d'absències a classes de matemàtiques que van provocar una gran quantitat de forats en quant a coneixements matemàtics.
Aquest manca de coneixements és complexe d'afrontar, ja que el saber de les matemàtiques és realment important per el nostre dia a dia.
Així doncs, estic d'acord amb tot el que és presentat en el text.



1 comentario: